iNILAH aku...

Ya ALLAH...

Aku cuba melakukan yang terbaik untuk diri ku...
Aku sandarkan segala ketentuan kepada MU..
Hidup & Matiku..
Soal Jodohku...
Namun...
Bagaimana aku bisa menjaga hatiku..
Menjaga diriku...

Wahai Tuhan ku..
Aku tiada punya kekuatan..
Tiada punya istiqamah dalam diri..
Aku terkadang kuat..
terkadang sangat lemah..
Bila dalam kesusahan..
Aku dekat dengan Mu..
Bila aku senang..
Jarang benar hati ini rapat dgn MU..

Wahai Yang Maha Esa..
INilah aku..
Insan yang sentiasa dalam kekurangan..
Diriku diuji,
Aku tewas..
Diriku dipuji..
Aku hanyut..
Sampai bila semua ini berterusan...

Wahai jiwa yang lara..
Tetapkan halatuju mu..
Tetapkan hatimu..
Seharusnya kau bina diri mu dahulu..
Sebelum kau bersedia memikul beban lain..

p/s: xleh continue..jd jiwang lak...
hahaha..

posted under |

No comments:

Post a Comment

Newer Post Home

About Me

My photo
Vice President of UMP Student Representative Council (2006-2007) Financial Controller of Students’ Representative Council Beijing Educational Smart Tour 2007 (SRC-BEST ’07) Participate in UMP Research and Innovation Competition 2008 University Debater in Royal Debate Bahasa Melayu Competition throughout Malaysia University [2005&2007] Director of Registration & Special Task of Matriculation Chemical Engineering Seminar (MATRESS ’06) Director of Business & Entrepreneurship Chemical Engineering Society (CHEST) (2005-2006) Deputy Director of Independent Day Celebration 2007 Member of The Institution of Engineer Malaysia (IEM) 1st runner up in UMP Debate Competition (2007)

Followers

Followers


Recent Comments