Dr Buletin Board Along Najib

AKU DAN KALIAN

Dimanakah cinta kalian
Di kala aku memerlukan
Malam hari kalian ke masjid
Sedang di jalanan aku merempit
Kalian sibuk bertilawah taranum Al-Quran
Sedang aku dibiarkan tanpa panduan Al-Quran
Malam hari kalian bertahajud menyembah tuhan
Sedang aku bersama rakan berpeleseran
Heboh kalian bercerita bab kemungkaran
Sedang aku riang ria dibiarkan mencuri sakan
Bersusah payah kalian mencari redha tuhan
Hinggakan aku dipandang hina tanpa kasihan
Perempuan motor dan rokok menjadi teman
Kerana kalian terlalu agung untuk diteman
Ana enta kalian berkasih sayang
Sedang aku berabang sayang
Syurga menjadi matlamat kalian
Hingga aku ke neraka kalian lupakan
Cinta kepada tuhan kalian kejarkan
Hingga tiada cinta kepada sahabat kalian
Adakah cinta dan syurga Allah hanya milik kalian
Sedang aku dibiarkan tanpa tahu kewujudan?
Adakah hidup ini hanya kalian dan tuhan
Tanpa ada hubungan dengan persekitaran?
Siang malam kalian berusrah meningkatkan iman
Sedang aku berpesta siang malam laki perempuan
Adakah keindahan usrah hanya untuk kalian
Sedang aku dibiarkan maharajalela di jalanan?
Kalian begitu selesa
Sedang aku sengsara
Andai aku ke neraka dan syurga milik kalian

posted under |

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

About Me

My photo
Vice President of UMP Student Representative Council (2006-2007) Financial Controller of Students’ Representative Council Beijing Educational Smart Tour 2007 (SRC-BEST ’07) Participate in UMP Research and Innovation Competition 2008 University Debater in Royal Debate Bahasa Melayu Competition throughout Malaysia University [2005&2007] Director of Registration & Special Task of Matriculation Chemical Engineering Seminar (MATRESS ’06) Director of Business & Entrepreneurship Chemical Engineering Society (CHEST) (2005-2006) Deputy Director of Independent Day Celebration 2007 Member of The Institution of Engineer Malaysia (IEM) 1st runner up in UMP Debate Competition (2007)

Followers

Followers


Recent Comments