Mentaliti Vs bisnes Vs Profit



Salamu'alaikum & salam Sejahtera,

Mengupas mentaliti kita....
Sekadar perkongsian pengalaman yang simple.

Sebelah ni kotak Kaspersky Internet Security.
Aku beli dengan harga rm80.
2 Hari selepas tue aku dpt contact dgn supplier license Kaspersky, apa yang mengejutkan, dia mampu bagi harga lebih murah dari pasaran.
Kualiti yang sama. Bezanya xde kotak & CD.
Segala urusan kami deal melalui internet.
Bisnes melibatkan kepercayaan.

Tapi apa yang aku nk sampaikan,
rasa nyesal tk habiskan rm80 utk beli benda yang leh dpt lg murah?
MENYESAL beb..

Tapi kadang-kadang aku pelik...
Aku dah jual license serendah rm25.
Tapi masih ada suara2 yang mengatakan pakai barang free..
Jimat..
Inilah yang aku katakan mentaliti.
Bukan mudah nk mengubah mentaliti ini...
Bisnes bukan sekadar mengambil kira keuuntungan,
Ia juga suatu perjuangan mengubah mentaliti manusia.

Betul?

posted under |

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

About Me

My photo
Vice President of UMP Student Representative Council (2006-2007) Financial Controller of Students’ Representative Council Beijing Educational Smart Tour 2007 (SRC-BEST ’07) Participate in UMP Research and Innovation Competition 2008 University Debater in Royal Debate Bahasa Melayu Competition throughout Malaysia University [2005&2007] Director of Registration & Special Task of Matriculation Chemical Engineering Seminar (MATRESS ’06) Director of Business & Entrepreneurship Chemical Engineering Society (CHEST) (2005-2006) Deputy Director of Independent Day Celebration 2007 Member of The Institution of Engineer Malaysia (IEM) 1st runner up in UMP Debate Competition (2007)

Followers

Followers


Recent Comments